søndag 15. april 2012

My nailrutine

Jeg må bare beklage den dårlige bloggingen i det siste. Jeg har vært så sliten at jeg har rett og slett ikke orket. Har vært ganske uinspirert, så jeg har egentlig ikke hatt noe å blogge om heller..

MEN, idag tenkte jeg å skrive litt om neglrutinene mine. Jeg er som de fleste vet avhengig av neglelakk, så det er veldig viktig for meg å ha pene og sunne negler. Den siste uken har jeg lakket neglene på nytt nesten hver dag, men det er jo ikke alltid man har tid/ork til det, og da er det greit om den lakken man bruker sitter godt.

Jeg gikk derfor til innkjøp en av ny overlakk siden de andre jeg har er ganske gamle. Jeg lakket neglene med min nye Essie neglelakk og mine nye Essie overlakk fredag kveld, jobbet 6 timer igår (og det var kaos, så det ble mye riving av esker), og dro i bursdag. Neglene mine er like fine idag, med unntak av et par slitte kanter på de fingrene som er mest utsatt for slitasje. Og det skjer ALDRI! Jobb går vanligvis hardt utover neglene mine!


Slik så neglene mine ut før jobb:


Og slik ser de ut idag:

Essie limited edition 208A A Crewed Interest

Essie har mange over- og underlakker man kan velge mellom, men siden mine negler ofte fliser seg opp valgte jeg  No Chips Ahead - Chip Free Top Coat.



Den skal definitivt brukes hver gang jeg lakker neglene mine fra nå av! Det krever litt ekstra tålmodighet, men det er verdt det. Man bør også bruke en underlakk som beskytter neglene, men det er jeg for utålmodig til. Dessuten bruker jeg disse to produktene som tilfører dem mye næring:



  Alessandro Brittle Nails Nail Repair Cream

Creative Nail Design Solar Oil (kjøpes hos manikyrist)

For å få en glattere overflate bruker jeg denne 4-stegs neglfilen fra Beter. Det gjør at lakken legger seg penere, og man unngår "spor." Den er også veldig fin å bruke dersom man ikke har tid/ork til å lakke neglene, fordi man får så blanke og fine negler av den, og hvis man bruker kremen fra Alessandro først (!) får man hvitere neglbånd.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar