onsdag 4. april 2012

H&M Group

Her om dagen snakket jeg med noen av jentene på jobben om Monki butikken på Storo Storsenter. De syns det var så rart at den ligger "inni" H&M, og jeg ble veldig overrasket over at de ikke visste at Monki eies av H&M (sorry girls, love you). Jeg tok opp temaet med flere av venninnene mine, og det viste seg at ingen av de jeg snakket med visste at H&M eier andre kjeder enn H&M, og en av kommentarene var så søt at jeg måtte bare le litt; "men Monki og H&M er jo så forskjellige?" Det er jo nettopp det som er poenget. H&M gruppen vil dekke så mye av markedet som de har mulighet til, og har derfor valgt å diversifisere ved å skape et house of brands.

Grunnen til at jeg begynte å tenke på dette nå er fordi jeg gjennom Elle Norge sin facebook side så at H&M gruppen skal lansere enda en kjede, som skal hete "& other stories." Jeg liker navnet, og gleder meg til å se hva de har å komme med. I en artikkel på svenske DN sine nettsider (her) står det at kjeden skal være en litt mer luksuriøs versjon av COS. Jeg ser for meg noe på linje med Zara. Det vil være en naturlig utvikling for gruppen, og gruppen som eier Zara er tross alt H&M gruppen's største konkurrent på verdensbasis. Kjeden skal lanseres i 2013, men jeg har dessverre en liten mistanke om at de ikke kommer til å åpne butikk i Norge helt med det første. COS, det siste tilskuddet i H&M familien, finnes kun i 9 land (med tilsammen 39 filialer), og Sverige var det siste tilskuddet med én butikk i Stockholm.

Dette er H&M gruppen's merker idag:






Jeg gleder meg til å se det nye tilskuddet i gruppen! Gjør dere?

1 kommentar: